Jak pogodzić pracę z bieganiem?

praca

Osoby, które amatorsko biegają, często muszą się nieźle nagłowić, żeby pogodzić obowiązki zawodowe ze swoją sportową pasją. Nie zawsze to jest łatwe i często odbija się przykrą “czkawką”. Niektórzy przecież mają nienormowane godziny pracy, a inni nocne zmiany. Kolejni pracują fizycznie i do domu wracają bardzo zmęczeni. Pod natłokiem obowiązków czasami jesteśmy gotowi zrezygnować z aktywności lub też mocno ją ograniczyć. Jak więc widać, czasami trudno jest pogodzić pracę z wyjściem na trening biegowy.


Plan


Przede wszystkim nie trzeba od razu podejmować radykalnych decyzji. Najpierw warto wszystko dokładnie przemyśleć. Rozpisać sobie kilka wariantów i dokładnie ustalić zajęciowy plan dnia. Teraz trzeba po prostu dostosować czas na bieganie do godzin pracy i innych zajęć, które składają się na nasze życie. Kiedy nad tym myślimy, może się to wydawać nie do pogodzenia. Jednak po głębszym zastanowieniu rozpisując treningi i inne zajęcia w rozkładzie dnia może się okazać, że uda nam się wszystko pogodzić. Potem przyczepiamy ten plan w widocznym miejscu i już można go realizować. Jeśli godziny pracy się zmieniają, to znów posiedź nad ewolucją planu. Nie zaniedbuj tego i nie myśl, że jakoś to będzie. Może być tak, że rozwiązanie samo się znajdzie.


Próbujemy nowego


Może trzeba będzie wstać wcześnie rano przed pójściem do pracy, albo biegać późnym wieczorem. Wtedy warto zaplanować to logistycznie. Mogą nam pomóc też znajomi biegacze. Gdy np. obawiamy się biegać samotnie, to trzeba ich podpytać, czy zechcą pobiegać z nami. Kto wie, może też szukali chętnych na wspólny trening? Nie warto rezygnować z aktywności, tylko poszukać rozwiązań. Może się okazać, że nowa pora treningów przypadnie nam do gustu tak, że już nie będziemy chcieli jej zmieniać.


Jedz, odpoczywaj, regeneruj się, pracuj, trenuj


Właściwe rozplanowanie dnia, o czym była już mowa wyżej przyda nam się także w sensie odpowiedniego przygotowania organizmu do wysiłku. W pracy powinniśmy się tak odżywiać, żebyśmy nie czuli głodu po przyjściu do domu, kiedy trzeba wyjść na trening. Czyli po prostu posiłki trzeba będzie przygotować sobie dużo wcześniej. Jeśli chcemy być wypoczęci i mieć energię na pracę oraz treningi, to należy kłaść się spać tak, żeby później być odpowiednio zregenerowanym. Poświęcanie czasu na imprezy, siedzenie przez telewizorem, czy też komputerem zamiast snu, może się okazać kiepskim pomysłem. Znajdź czas na odpoczynek, bo bez tego nie będzie wyników ani w sporcie, ani w pracy. Dostosowanie godzin treningu do pracy wymaga poświęceń, ale na dłuższą metę jest opłacalne. Zdrowotnie, mentalnie i życiowo.

Share on facebook
Udostępnij
Share on twitter
Tweetnij
Share on linkedin
Udostępnij