Kondycja fizyczna w pracy – warto być biegaczem

4

Współczesny świat stawia przed nami wiele wymagań. Jakby nie spojrzeć wszędzie gdzieś się spieszymy, a nasze ciało ma temu podołać. Do tego dochodzi jeszcze stres, różne problemy, niepokoje społeczne – istny zawrót głowy! Jak temu podołać? Trenuj, ćwicz, biegaj!


Siła i sprawność fizyczna przydaje nam się w wykonywaniu wielu zawodów. Magazynier niejednokrotnie musi ustawiać jakieś ciężkie towary, sprzęty, czy skrzynie. Tak samo zresztą jak pracownik firmy transportowej, czy kurierskiej. Nie zawsze jest możliwość skorzystania z podnośnika, czy wózka widłowego, więc trzeba wykazać się siłą. Niezłą krzepę powinien też mieć budowlaniec. Dla osób wykonujących te zawody sprawdzą się więc w planie treningowym ćwiczenia dodatkowe, które wykonuje wielu biegaczy. Pompki, planki, czy korzystanie z siłowni pozwoli na solidne wzmocnienie mięśni.


Trening biegowy przyda się również pracownikom biurowym. Siedząca praca wpływa przecież niekorzystnie na kręgosłup i całą postawę. Ślęczenie godzinami za biurkiem doprowadza ciało do fatalnego stanu. Brak ruchu powoduje też przybieranie na wadze. Dlatego nawet, gdy jesteśmy zmęczeni, to warto po pracy znaleźć czas i choćby tylko potruchtać. Slow jogging świetnie się tu sprawdzi. Rozruszamy ciało, pobudzimy krążenie i dotlenimy tkanki.


Trening biegowy przydaje się w pracy, gdzie trzeba chodzić lub przebywać w pozycji stojącej. Listonosz, goniec, sprzedawca sklepowy, hostessa, masażysta, fryzjer i wiele innych zawodów wymaga niezłych mięśni nóg. Wytrenowane podczas biegania nie są narażone na tzw. zakwasy, bóle i dolegliwości. Oprócz przemierzania wielu kilometrów, biegacz jeszcze stosuje ćwiczenia rozgrzewkowe oraz rozciąganie, co dodatkowo wzmacnia nogi. Potem w pracy można w komforcie i bez problemu wykonywać swoje obowiązki służbowe.


Systematyczne bieganie ułatwia życie zawodowe. Wystarczy tylko systematyka i dobrze rozplanowany dzień. Oczywiście dobrze jest podczas treningu wprowadzać różne metody treningowe. Takie urozmaicenie pozwoli na rozwój nie tylko kondycji, ale też wzmocni mięśnie, poprawi wydolność i wytrzymałość. A te elementy w pracy zawodowej bardzo nam się przydadzą.

Share on facebook
Udostępnij
Share on twitter
Tweetnij
Share on linkedin
Udostępnij