Sprzęt na napoje dla biegaczy

sprzęt na picie

Kiedy jest już coraz cieplej, to trenowanie przy słonecznej pogodzie nie zawsze bywa komfortowe. Przede wszystkim pojawia się uczucie pragnienia, suchości w ustach i po prostu trzeba się czegoś napić. Zwłaszcza jeśli wybieramy się na długie kilkudziesięciokilometrowe wybieganie. Dlatego warto mieć pod ręką wodę lub jakiś napój.


Bieganie z pełnym bidonem trzymanym w dłoni nie jest zbyt wygodne. Praca rąk może być przez to nieco zaburzona. Jednak jeśli już ktoś chce tak trenować, to warto zaopatrzyć się w taki, o ergonomicznym kształcie. Po prostu powinien pasować do dłoni. Niektóre pojemniki mają wbudowany uchwyt, w który możemy włożyć palce, co pozwala bez zbytniego ściskania utrzymać luźno bidon. Na inne można nałożyć pokrowiec, który też ma takie samo zastosowanie.


Jeśli jednak podczas treningu chcemy mieć wolne dłonie, to dobrym rozwiązaniem jest zakup specjalnego pasa z możliwością umieszczenia w nim pojemnika z napojem. Wyróżniamy kilka rodzajów takiego sprzętu. Jednym z nich jest tzw. nerka. Możemy do niej doczepić lub włożyć do specjalnych kieszeni tylko jeden bidon. Najczęściej ma on pojemność 500 ml, chociaż zdarzają się również większe. Dodatkowe kieszonki zapinane na zamek błyskawiczny pozwolą nam na umieszczenie w nich drobnych przedmiotów, telefonu, a także np. żelu, czy batonu energetycznego.


Innym rodzajem sprzętu do przenoszenia pojemników na napoje jest tzw. pas biodrowy. Możemy na nim umieścić 2 lub nawet 4 bidony. Są one zazwyczaj niewielkiej pojemności od np. 170 ml do 250 ml. W tym pasie również znajdują się kieszenie, w których można przechować np. pieniądze, klucze od samochodu, czy też inne przedmioty. Przewagą tego pasa nad ,,nerką” jest to, że pojemniki są równomiernie rozmieszczone po bokach.


Na długie wybiegania oraz ultramaratony najlepiej jest zaopatrzyć się w plecak lub kamizelkę do biegania. Ich pojemność zależy od naszych potrzeb i czasu jaki przeznaczymy na aktywność. Możemy do środka zapakować kurtkę, kije do biegania, czy też inne potrzebne przedmioty i pożywienie. Napoje zazwyczaj przenosimy w bukłakach, które umieszczamy w kieszeni na plecach. Mają one pojemność zazwyczaj od 1,5 litra do dwóch. Pijemy za pomocą specjalnego wężyka połączonego z bukłakiem. Napoje możemy też przechowywać w mniejszych miękkich bidonach tzw. soft flaskach np. 0,5-litrowoych, które umieszczamy z przodu na ,,rączkach” na klatce piersiowej. Gdy mamy na sobie plecak, to popijanie w trakcie biegu odbywa się w komforcie.


Bez względu na to jaki sprzęt wybierzemy, pamiętajmy o odpowiednim nawadnianiu podczas treningu. W przeciwnym wypadku możemy doprowadzić do osłabienia organizmu, co będzie skutkować nieefektywnym biegiem, a może nawet zasłabnięciem, zwłaszcza przy wysokiej temperaturze. Dbajmy o swoje zdrowie.

Share on facebook
Udostępnij
Share on twitter
Tweetnij
Share on linkedin
Udostępnij