Stretching w pracy – świetny sposób na formę pracownika i biegacza

Praca Dla Biegacza

Rozciąganie po intensywnym wysiłku fizycznym zapewnia szybszą regenerację mięśni, a także skutecznie zapobiega kontuzjom. Nie można o nim zapominać, bo zapłacimy za to podczas kolejnego treningu lub co gorsza w trakcie zawodów. Stretching powinien stać się stałym elementem na zakończenie biegu bez względu na to ile on trwał.


Nasze mięśnie są obciążane nie tylko podczas intensywnych ćwiczeń. Praca w jednej pozycji np. siedzącej również powoduje ich napięcie. U osób przebywających wiele godzin za biurkiem może też pojawiać się ból w okolicy kręgosłupa. Dlatego ważne jest, żebyśmy stosowali rozciąganie nie tylko po zakończeniu treningu, ale również w pracy. Kilka minut przerwy od wykonywania obowiązków pozwoli nam na wydajniejsze funkcjonowanie, poprawę zakresów ruchu, a także wpłynie na lepsze samopoczucie. Przed przystąpieniem do rozciągania mięśni w pracy pamiętajmy tylko, żeby pobudzić krążenie. Zróbmy marsz, kilka skłonów, wymachy rąk i dopiero wtedy przystąpmy do ćwiczeń.


Podczas rozciągania potreningowego najwięcej czasu poświęca się mięśniom nóg, a przecież górne części naszego ciała też są obciążane podczas biegania. Dlatego pamiętajmy i o nich. Robiąc sobie przerwę w pracy od wykonywania obowiązków zawodowych możemy porozciągać się nawet nie wstając zza biurka. Wyprostowując przed siebie lub w górę ręce w łokciach napinamy mięśnie przedramion. Możemy też rozciągać dłonie i rozprostowywać palce. Zakładając za plecy ręce i splatając dłonie napinamy mięśnie rozciągając obręcz barkową.


Nie zapominajmy również o mięśniach szyi i karku, bo przy wielogodzinnej pracy w jednej pozycji również i one wymagają rozluźnienia. Za każdym razem, gdy rozciągamy jakąś partię ciała pamiętajmy, żeby napinając ją wytrzymać tak kilka sekund, a następnie rozluźnić i powtórzyć każde ćwiczenie 5-10 razy. Wtedy będzie ono skuteczne.


Teraz czas na kończyny dolne, bo o nich nie powinniśmy zapominać. Nadal wykonujemy ćwiczenia w pozycji siedzącej. Wystarczy tylko unieść nogę zgiętą w kolanie i przyciągać ją dłońmi do klatki piersiowej. Następnie drugą. Wariantów i pozycji rozciągana nóg jest wiele. Oczywiście w pewnym momencie warto chociaż na chwilę wstać, rozprostować nogi i wykonać jakieś ćwiczenia rozciągające w tej pozycji. Możemy w ten sposób stymulować łydki, uda, czy też mięśnie pośladkowe.


Taki izometryczny skurcz mięśni pozwoli nam poczuć się komfortowo. Kiedy napięcie mięśni zelżeje łatwiej będziemy mogli funkcjonować. Co więcej nie odejdziemy od biurka, a w czasie ćwiczeń możemy przecież prowadzić rozmowę, czy też czytać jakieś ważne pisma.

Share on facebook
Udostępnij
Share on twitter
Tweetnij
Share on linkedin
Udostępnij