Treningi

Na ten dział bacznym okiem zerka Piotr Suchenia. Samo pokonywanie wielu kilometrów nie zapewni sukcesu, ani nie pozwoli na podniesienie swojego poziomu. Warto korzystać z rad doświadczonych biegaczy oraz trenerów i specjalistów, żeby uniknąć rozczarowań.

Jarek Cieśla

Trening w upale

Bieganie przy wysokiej temperaturze nie należy do przyjemności i często odbywa się poza komfortem. Nie warto jednak rezygnować z treningu podczas upałów. Przyzwyczajony do tego organizm łatwiej poradzi sobie w takich warunkach na zawodach.  Trzeba jednak mieć świadomość zagrożeń, na jakie możemy się narazić.   Specyfika Bieganie przy wysokich temperaturach powoduje, że mocniej się pocimy. Wraz z potem pozbywamy się wody oraz wielu cennych składników mineralnych niezbędnych

Czytaj
Jarek Cieśla

Wskazówki dla biegaczy – o czym warto pamiętać?

Każde działanie wymaga przemyśleń i zastanowienia. Bieganie również. Wysyłek fizyczny powoduje wiele zmian w naszym organizmie i dlatego warto być na nie przygotowanym. O czym więc warto pamiętać? Rozgrzewka przed treningiem Przed aktywnością nasze ciało potrzebuje pobudzenia. Najpierw warto wykonać delikatny trucht, żeby rozgrzać mięśnie, a następnie zestaw ćwiczeń. Świetne są skłony, krążenia ramion, nóg, oraz skipy. Kilkuminutowa rozgrzewka statyczna i dynamiczna pozwoli na dotlenienie mięśni, co

Czytaj
bieganie dzieci
Jarek Cieśla

Bieganie dzieci

Aktywne, biegające dzieci są radosne i mają dużo energii do działania. Wysportowane młode ciało lepiej funkcjonuje, jest zdrowsze i sprawniejsze. Wysiłek fizyczny ma również korzystny wpływ na umysł, zdolności poznawcze i łatwiejsze przyswajanie wiedzy. Warto, więc zachęcać dziecko do aktywności. Na ten temat specjalnie dla portalu Praca Dla Biegacza wypowiedział się Piotr Borusiński, mgr wychowania fizycznego, trener lekkoatletyki, trener personalny, instruktor sportów ogólny, a także biegacz długodystansowy

Czytaj
Jak wrócić do biegania?
Piotr Suchenia

Jak wrócić do biegania?

Jak wrócić do biegania po okresie przymusowej, domowej kwarantanny? Odpowiedź jest banalna i można zawrzeć ją jednym słowem – mądrze. Mądrze i z głową, bez pośpiechu i zbędnych niepotrzebnych ruchów. Wszystko zależy od tego, jak długa była przerwa oraz w jakiej dyspozycji byliśmy przed przymusowym zakończeniem biegania oraz od tego, co podczas naszej domowej kwarantanny robiliśmy. Jeżeli nasza aktywność podczas domowego zamknięcia w czterech ścianach ograniczała się

Czytaj
Jarek Cieśla

O treningu

Na portalu Praca Dla Biegacza znajdziecie wiele informacji związanych z treningiem. Nie dotyczą one tylko różnego rodzaju metod biegowych. Trening biegacza to także narzędzia oraz dodatkowe ćwiczenia, które należy systematycznie wykonywać. To niezbędne elementy, które przybliżą do odniesienia pożądanych efektów. Samo pokonywanie wielu kilometrów nie zapewni sukcesu, ani nie pozwoli na podniesienie swojego poziomu. Warto korzystać z rad doświadczonych biegaczy oraz trenerów i specjalistów, żeby uniknąć rozczarowań.

Czytaj
Jarek Cieśla

Trening w czasie kwarantanny

Podczas epidemii koronawirusa zaleca się kwarantannę, zostanie w domu i pracę w systemie home office. Jest to najlepsze wyjście w obecnej sytuacji. Jednak wiele osób nie może sobie na to pozwolić. Wykonują swoje zawody, mając styczność z innymi ludźmi. Oczywiście w miarę możliwości starają się zabezpieczać przed zakażeniem podejmując różne środki zapobiegawcze. A co z aktywnością sportową? Jak podejść do tego tematu? Osoby korzystające z siłowni znajdujących

Czytaj
Jarek Cieśla

Stretching w pracy – świetny sposób na formę pracownika i biegacza

Rozciąganie po intensywnym wysiłku fizycznym zapewnia szybszą regenerację mięśni, a także skutecznie zapobiega kontuzjom. Nie można o nim zapominać, bo zapłacimy za to podczas kolejnego treningu lub co gorsza w trakcie zawodów. Stretching powinien stać się stałym elementem na zakończenie biegu bez względu na to ile on trwał. Nasze mięśnie są obciążane nie tylko podczas intensywnych ćwiczeń. Praca w jednej pozycji np. siedzącej również powoduje ich napięcie.

Czytaj
Jarek Cieśla

Kondycja fizyczna w pracy – warto być biegaczem

Współczesny świat stawia przed nami wiele wymagań. Jakby nie spojrzeć wszędzie gdzieś się spieszymy, a nasze ciało ma temu podołać. Do tego dochodzi jeszcze stres, różne problemy, niepokoje społeczne – istny zawrót głowy! Jak temu podołać? Trenuj, ćwicz, biegaj! Siła i sprawność fizyczna przydaje nam się w wykonywaniu wielu zawodów. Magazynier niejednokrotnie musi ustawiać jakieś ciężkie towary, sprzęty, czy skrzynie. Tak samo zresztą jak pracownik firmy transportowej,

Czytaj