Zadbaj o swoją odporność

odporność (2)

Sytuacja związana z pojawieniem się w Polsce koronawirusa wywołuje bardzo negatywne emocje. Strach, panika, stres. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że właśnie te odczucia dodatkowo powodują osłabienie odporności. W takim stanie trudno jest się obronić przed zarażeniem, czy też zmniejszeniem objawów, jeśli do niego dojdzie. Warto więc przeciwdziałać rozsądnie, metodycznie i planowo, a nie wpadać w panikę i czekać na to co w wyobrażeniu wielu ludzi i tak nieuchronnie przyjdzie.


Na wiele kwestii nie mamy żadnego wpływu. Jednak my przede wszystkim decydujemy o sobie. Nasze nastawienie i działania także mają wpływ na zdrowie i kondycję naszego organizmu. Niepokój, czy wręcz paniczny lęk, to czynniki, które wpływają na obniżenie odporności. Gdy stres towarzyszy nam przez dłuższy czas zaczyna się nadprodukcja kortyzolu. Jest to hormon steroidowy potrzebny nam do prawidłowego funkcjonowania. Jednak w nadmiarze zaburza odporność organizmu. Przede wszystkim zahamowany zostaje proces produkcji przeciwciał. Tak więc te osoby, które stale poddają się negatywnemu nastawieniu, myślą ciągle o zagrożeniu zarażenia się wirusem, przez co są w kiepskim nastroju, łatwiej poddają się chorobom. Ich organizmy stają się bardziej podatne na infekcje i szkodliwe działanie wirusów.


Co zatem należy zrobić, żeby nie poddać się złemu samopoczuciu i wzmocnić odporność organizmu? Bardzo dobrym rozwiązaniem jest wprowadzanie się w stan relaksu. Warto więc znaleźć czas na medytacje np. przy spokojnej kojącej muzyce. Uspokajająco na układ nerwowy działa też aromaterapia. Przebywanie w pomieszczeniu, gdzie palą się świeczki zapachowe będzie bardzo dobrym pomysłem. Pewność siebie, skupienie na zadaniach, a nie myśleniu ,,co to będzie?”, pomoże nam zająć myśli.


Aktywność fizyczna tak jak joga również pozytywnie wpłynie na nasz umysł. Nie unikajmy aktywności na powietrzu. Poprawimy krążenie, dotlenimy się i wykonamy trening. Co bardzo istotne również się zrelaksujemy, a nasze samopoczucie będzie lepsze.

W trudnym okresie należy też zwrócić uwagę na to co spożywamy. Zdrowe jedzenie poprawi naszą odporność. Warto też zwiększyć przyjmowanie tych produktów, które zawierają duże ilości witaminy C. Dobrze jest wypić ciepły napój, który warto sporządzić z kurkumą, sokiem z cytryny, imbirem oraz miodem. Ważne też jest, żeby się wysypiać. Sen jest doskonałym lekiem na poprawę odporności i jej utrzymanie.


Tak więc nie zamartwiajmy się tym co będzie, ale miejmy wpływ na samych siebie. Głowa do góry, uśmiech na twarzy i zabierajmy się za utrzymanie swojego organizmu w dobrym zdrowiu. Właśnie teraz!
Share on facebook
Udostępnij
Share on twitter
Tweetnij
Share on linkedin
Udostępnij