Zdrowie

„Szlachetne Zdrowie nikt się nie dowie jako smakujesz aż się zepsujesz…” – napisał Jan Kochanowski. Wiele osób z naszego środowiska zaczęło biegać z powodów zdrowotnych. W tym dziale zapewnimy Wam wiele ciekawych treści. Bądźcie z nami w pełnym zdrowiu!

Jarek Cieśla

Sen – siła podczas biegu, energia w pracy

Wypoczęty i właściwie zregenerowany organizm, to podstawa jakościowego funkcjonowania na wielu płaszczyznach. Psychicznej, fizycznej, jak też społecznej. Dlatego nie warto doprowadzać do niedoborów snu. Wyspany człowiek więcej może zdziałać na polu zawodowym, jak też w sferze sportowej. Naukowcy z USA przeprowadzili badania dotyczące potrzeb snu u człowieka w ciągu doby. Ustalono, że osoby dorosłe od 18 do 64 roku życia powinny spać od 7 do 9 godzin.

Czytaj
Jarek Cieśla

Zasłabnięcie podczas biegu – jak pomóc?

Podczas treningów, czy też zawodów biegowych mogą nam się przydarzyć różne sytuacje. Bardzo dużo zależy też od aktualnej pogody i oczywiście ukształtowania terenu. Wysiłek, który wkładamy w pokonanie wielu kilometrów może spowodować, że organizm odmówi dalszej współpracy. Upadający nagle biegacz, to niestety nierzadki przypadek. Co robić w sytuacji, gdy widzimy że ktoś zemdlał podczas biegu? Ważną kwestią jest, żeby nie panikować. Ktoś kto zemdlał może zaraz odzyskać

Czytaj
Jarek Cieśla

Choroby cywilizacyjne, a bieganie

Rozpoczęcie przygody z bieganiem następuje z różnych powodów. Jednymi z nich są dolegliwości i schorzenia, które stały się negatywnym symbolem nowoczesności i specyfiki naszego współczesnego świata. Stres, niezdrowe nawyki żywieniowe, niehigieniczny tryb życia oraz brak aktywności fizycznej, to czynniki, które powodują występowanie chorób cywilizacyjnych, nazywanych bardzo dramatycznie epidemią XX wieku. Należą do nich:– choroby układu krążenia, których przyczyną jest miażdżyca – zawał serca, udar mózgu;– choroby metaboliczne-

Czytaj
Jarek Cieśla

O zdrowiu

Teksty na portalu Praca Dla Biegacza opierają się o wiedzę specjalistów, lekarzy, fizjoterapeutów, a także doświadczonych trenerów biegania. Zdrowie biegacza. Podpowiadamy, inspirujemy i motywujemy do dbania o swoje ciało, żeby lepiej i dłużej w pełni służyło biegaczom. Proponujemy wykonywanie badań profilaktycznych, okresowych oraz zachęcamy do przeprowadzania odnowy biologicznej, aby w pełni cieszyć się bieganiem. Chcemy, żeby zawarte na portalu treści były pomocne, użyteczne i zapewniały osiągnięcie zamierzonych

Czytaj
Jarek Cieśla

Wzmacnianie odporności

Przy regularnym treningu biegowym może dojść do osłabienia organizmu. Łatwo wtedy o infekcje i choroby. Dlatego ważne jest, żebyśmy dbali o nasz układ odpornościowy na wielu płaszczyznach. Liczy się nie tylko sfera fizyczna, ale też i psychiczna. Zwłaszcza w obecnej sytuacji warto szczególnie zwrócić uwagę na te kwestię. Pozytywne myślenie Kiedy odczuwasz niepokój, masz stany lękowe i co gorsza trwają one przez długi czas, wtedy odbija się

Czytaj
Jarek Cieśla

Łukasz Łaniewski – ratownik medyczny, na pierwszej linii

W dobie pandemii koronawirusa uwaga wszystkich zwrócona jest na służbę medyczną. To od pracujących tam specjalistów zależy nasze zdrowie i życie. W obecnej kryzysowej sytuacji, oni właśnie znajdują się na pierwszej linii ,,frontu” i dbają o nasze bezpieczeństwo. Warto słuchać ich zaleceń i rad. Oto kilka wskazówek od Łukasza Łaniewskiego, ratownika medycznego z Olsztyna, biegacza i ultramaratończyka oraz blogera prowadzącego profil Medicrunner, który jest praktycznie w samym

Czytaj
Jarek Cieśla

Zadbaj o swoją odporność

Sytuacja związana z pojawieniem się w Polsce koronawirusa wywołuje bardzo negatywne emocje. Strach, panika, stres. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że właśnie te odczucia dodatkowo powodują osłabienie odporności. W takim stanie trudno jest się obronić przed zarażeniem, czy też zmniejszeniem objawów, jeśli do niego dojdzie. Warto więc przeciwdziałać rozsądnie, metodycznie i planowo, a nie wpadać w panikę i czekać na to co w wyobrażeniu wielu ludzi

Czytaj
Jarek Cieśla

Jak nie dopuścić do kontuzji?

Zdrowe i sprawne ciało zapewnia nam należyte funkcjonowanie. Kiedy intensywnie trenujemy o dolegliwości i urazy jest niezwykle łatwo. Kontuzja na bardzo długi czas może wyeliminować nas nie tylko z biegania, ale również z wykonywania swoich obowiązków zawodowych. Dlatego bardzo ważne jest, żeby będąc w intensywnym treningu biegowym, cały czas odpowiednio dbać o swoje ciało. Sara Chruścińska, fizjoterapeutka i biegaczka wskazuje na kilka ważnych kwestii, o których należy

Czytaj
Jarek Cieśla

Profilaktyka zdrowotna biegacza

Bieganie, tak jak i inne aktywności ruchowe mają w swoim założeniu poprawić nasze ogólne samopoczucie oraz przynieść korzyści zdrowotne. Dzięki niemu staniemy się bardziej sprawni i efektywniejsi kondycyjnie. Również nasz umysł zacznie działać na zwiększonych obrotach. Zalety uprawiania sportu są ogólnie znane. Jednak warto też wziąć pod uwagę to, że wysiłek fizyczny i obciążenia z tym związane powodują nie tylko skutki pozytywne, ale też mogą wywołać niekorzystne

Czytaj