Adidas zwiększa prognozę na cały rok po wzroście zysków w pierwszym kwartale

Adidas zwiększa prognozę na cały rok po wzroście zysków w pierwszym kwartale

Akcje Adidas wzrosły o 8,2% w środę, po tym jak niemiecki producent odzieży sportowej niespodziewanie podniósł swoje roczne prognozy i poinformował o wzroście zysków rok do roku w pierwszym kwartale.

Adidas spodziewa się teraz, że przychody neutralne względem walut wzrosną w tempie średnim do wysokiego jednocyfrowego w pełnym roku 2024, w porównaniu z poprzednią prognozą wzrostu na poziomie średniej jednocyfrowej. Zysk operacyjny na ten rok ma teraz osiągnąć około 700 milionów euro (około 745 milionów dolarów), jak podała firma w swojej nieplanowanej aktualizacji handlowej, opublikowanej późno w czwartek. Wcześniej prognozowano zysk operacyjny na poziomie około 500 milionów euro.

Od czasu zerwania współpracy z Ye, raperem wcześniej znanym jako Kanye West, Adidas sprzedaje swoje nieprzynoszące zysków zapasy Yeezy. Firma spodziewa się teraz, że sprzedaż pozostałych zapasów Yeezy w ciągu reszty roku przyniesie dodatkowe przychody w wysokości około 200 milionów euro.

Firma poinformowała również, że jej zysk operacyjny w pierwszym kwartale wzrósł do 336 milionów euro, w porównaniu z 60 milionami w tym samym okresie roku ubiegłego, według wstępnych danych.

Niekorzystne efekty walutowe mają w tym roku „znacząco” wpłynąć na rentowność Adidas i wpłynąć zarówno na zgłaszane przychody, jak i rozwój marży brutto, jak podała firma w swoim raporcie.

Rok 2023 był rokiem przejściowym dla Adidas, po tym jak firma straciła przychody ze sprzedaży produktów Yeezy. W marcu dyrektor generalny Bjørn Gulden stwierdził, że spodziewa się pewnego wzrostu w pierwszym kwartale, który ma się umocnić w drugiej połowie roku.

Podstawowy wzrost sprzedaży produktów Yeezy potwierdza „szybko narastający pęd” marki Adidas, według analityków UBS. Podniesiona prognoza i kontynuacja oczekiwań lepszego wzrostu sprzedaży przez cały rok zostaną dobrze przyjęte przez rynek, czyniąc Adidas jedną z „najlepszych historii wzrostu zysków w branży”, stwierdzili analitycy.

Firma odzieżowa szuka również wsparcia dzięki partnerstwom z Igrzyskami Olimpijskimi, Paraolimpiadą, EURO 24 oraz wydarzeniami Copa w tym roku.

Mamta Valechha, analityk ds. dóbr konsumpcyjnych w Quilter Cheviot, zauważyła, że marka obuwia Terrace powinna napędzać pęd w innych franczyzach.

„Z napiętym kalendarzem sportowym tego lata, grupa inwestuje w buty sportowe (do biegania i koszykówki), a ponieważ zapasy są czystsze, podejrzewamy, że sprzedawcy będą chcieli więcej produktów Adidas na swoich półkach, co widać po tym, jak marka zdobywa popularność”, powiedziała Valechha.

Share